логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка

Христос воскресна!

Нашиот личносен однос со Богочовекот Исус Христос е секогаш определен од односот спрема нашиот ближен, па кој било да е тој. Страдаме во овој свет бидејќи обземени од своето самољубие се повредуваме меѓусебно.

Повеќе...

Молитви за лекување и исцелување

Господи, Ти си Извор на Животот. Испрати ми ја животворната сила на Духот да ми го излекува умот, душата, волјата и телото. Дарувај ми исцеление од сите психички и физички слабости и страдања. Дарувај ми здравје, сила и живот, младост и убавина и да се развијат во мене благодатните дарови и способности да можам да живеам, да се учам и да Ти служам.

Господи, помогни ми во овој тежок час да се ослободам од болеста за да Ти служам со радост. Сакам да го посветам животот во служба на Твојата Љубов, на исполнувањето на Твојата Волја.

Повеќе...

Одговара: Бобан Митевски 

Boban.Mitevski.jpgСветата тајна Крштение е една од седумте свети тајни на Црквата, преку кои на човекот што верува и живее по верата, невидливо му се дава Божјата благодат. Тие се свети дела кои Црквата ги извршува преку дејствувањето на Светиот Дух. Кажано со дефиницијата на православната догматика, светите тајни се средства за нашето осветување. Преку светите тајни се продолжува Христовата спасоносна дејност и се остварува спасението на луѓето. Затоа, тие се неопходни за секој човек.
 Крштението е света тајна со која човекот се очистува од првородниот грев и од личните гревови, направени пред примањето на оваа света тајна, и „повторно“ се раѓа за нов духовен живот. Таа е услов за влегување во Црквата, односно станување нејзин член, зашто Ако некој не се роди од вода и Дух, не може да влезе во Царството Божјо (Јован 3, 5). Јовановото крштение било само образ на новозаветното крштение, тоа било крштение за покајание и не препородувало со благодатта на Светиот Дух: Јас ве крштевам за покајание, но Оној што иде по мене е посилен од мене… Он ќе ве крсти со Дух Свети и со оган (Мат. 3, 11). Потврдувајќи го ова свети, Јован Златоуст вели дека со крштение на Јордан, Христос само го исполнил јудејското крштение и ја отворил вратата за крштението на новозаветната Црква.
 Оваа тајна ја востановил Господ Исус Христос, давајќи им по Своето воскресение заповед на апостолите: Одете и научете ги сите народи, крштевајќи ги во името на Отецот, и Синот и Светиот Дух… (Мат. 28, 19). На друго место во Светото Писмо, пак, се вели: Кој ќе поверува и ќе се крсти, ќе биде спасен, а кој не поверува, ќе биде осуден (Марко 16, 16). На денот на Педесетница, во својата проповед пред насобраниот народ, светиот апостол Петар рекол: Покајте се и секој од вас да се крсти во името на Исуса Христа за простување на гревовите; и ќе примите дар од Светиот Дух (Дела 2, 38). И на многу други места во Новиот завет ни се потврдува светата тајна крштение, и тоа: Дела 8, 38; 10, 47-48; 16, 15 и 33; 18, 8).
 Материја што се употребува за извршување на оваа света тајна е водата, и тоа обична, природна и чиста вода. Формулата што се изговара при крштевањето е: Се крштева работ Божји (името) во името на Отецот - амин, и Синот - амин и Светиот Дух - амин. Начинот на кој се извршува е со трикратно потопување во водата на оној што пристапил да ја прими оваа света тајна.
 Грчкиот збор за крштение - , значи потопување. Потопувањето ја претпоставува смртта, а излегувањето од водата го претпоставува воскресението за нов благодатен живот (Тит 3, 5), или со ова се означува погребувањето на стариот човек и воскреснувањето на новиот. Дека се крштева со потопување, сведочи и Светото Писмо кога го опишува крштението на Господ Исус Христос, па се вели: веднаш излезе од водата (Мат. 3, 16), што подразбира дека претходно влегол. На ист начин и апостолот Филип го крстил Етиопјанинот, слуга на етиопската царица: Слегнаа во водата обајцата, и Филип и Етиопјанинот, и го крсти. А потоа излегоа од водата, Духот Свети слегна над Етиопјанинот (Дела 8, 38-39). И ранохристијанските црковни списи ни го сведочат ова:
 Педесеттото апостолско правило, вели: Ако некој епископ или презвитер, во една тајна (крштение) не изврши три потопувања, туку едно потопување што се врши во спомен на смртта Господова, да биде расчинет. Зашто, Господ не рекол: Во мојата смрт да крстите, туку: Одете и научете ги сите народи, крштевајќи ги во името на Отецот, и Синот и Светиот Дух (Мат. 28, 19).
 Во списот „Учење на 12 апостоли - Дидахи“ се вели: Крштевајте во вода што тече, во името на Отецот, Синот и Светиот Дух. Ако немаш таква вода, крштевај во друга вода; ако не можеш во ладна, крштевај во топла; Ако немаш ниту од едната, ниту од другата (тука се мисли во контекст на тоа ако нема доволно за потопување), тогаш трипати налеј вода на главата на оној што се крштева, во името на Отецот, Синот и Светиот Дух.
 Во одредени случаи, кога се работи за недостаток на вода (во Дидахи: Ако немаш ниту од едната, ниту од другата (вода), тогаш трипати налеј вода на главата на оној што се крштева, во името на Отецот, Синот и Светиот Дух), при тешка болест, во затвор (Во „Настолнаја книга“ се сведочи дека некој архиѓакон Лаврентиј ги крстил со полевање Роман воин и Луцил додека се наоѓале во затвор), или, пак, опасност од смрт, Црквата разрешува крштевање без потопување, односно, истото да се извршува со трократно полевање вода врз главата, но го признава само ако е изговорена полната формула за крштевање, т.е. кандидатот да биде крстен во името на Света Троица. Ваквото крштевање било наречено клиничко ( - постела), а крстените се нарекувале клиници. Дванаесеттиот канон од Неокесарискиот помесен собор, вели: Ако некој во болест бил просветлен (крстен), не може да биде произведен за презвитер; зашто неговата вера не е доброволна, туку од нужда; освен (во случаите, може) потоа, поради неговата ревност и неговата вера, и поради недостаток на луѓе (клирици). Самиот текст на канонот ни сведочи дека обичајот да не се примаат клиниците во клирот не е правило, туку само препорака. Да ги споредиме со овој канон следните: Ако има какво и да е сведоштво против верник за блуд, или прељуба, или какво и да е друго забрането дело, и ако тоа се докаже, таквиот да не се прима во клирот (Ап. правило 61). Оној што од незнабожечки живот (сега; само што) преминал (во Црквата) и се крстил, или, пак, само што се обратил од расипнички живот, не е праведно веднаш да биде произведен за епископ. Зашто не е праведно оној, што сè уште не покажал искуство, да стане учител на другите, освен ако тоа не се случи по Божја благодат (Ап. правило 80) итн. Јасно гледаме дека овие правила воопшто не го санкционираат т.е. не го посочуваат видот на крштевање како причина за стапување/нестапување во клирот.
 Проблемот со начинот на крштевање, дали да биде со потопување или со полевање на вода, според литургиската историја на Црквата, се јавува, главно, на Запад некаде во XIII век, а веќе во XIV век, полевањето станува вообичаена практика. Во Православната црква, под влијание на римокатоличката обредна практика, но пред с# поради губењето на ревноста кај православното свештенство, процес кој е производ на губењето на верата и надежта во Господа, и во Црквата од Исток се задомува ваквиот начин на крштевање. Се сретнува, во поголема или во помала мера, речиси во секоја од Православните цркви, од Москва до Атина, и од Софија до Тирана. Во некои од помесните Православни цркви, полевањето при крштението толку се распространило, што речиси го истиснало потопувањето и се наметнало како правилна форма на крштение. Главната причина која се наведува како изговор зошто се воведува и се дава предност на полевањето наспрема потопувањето е стравот од задушување на младенецот, зашто при потопувањето може да голтне вода. Но искуството на Православната црква не посведочило за таков случај. Од друга страна, пак, во некои книги, каде се даваат практични насоки во однос на свештеничката дејност, се наведува дури и начинот на кој да се фати детето, како да се затнат неговиот нос и неговата уста и како да се потопи во водата. А медицината докажува дека десетина секунди организмот (на мало дете) може да издржи без воздух (пред да почне да се задушува), што е повеќе од доволно да се направи трикратното потопување. Во делото „Настолнаја книга“ се наведуваат и други причини поради кои се губи формата со полевање: Ние мислиме дека приврзаноста кон полевањето се должи на навиката и на недоволната свест за важноста на канонското решение на Православната црква за крштението. Младите свештеници, стапувајќи на работа, се учат да ги примаат и надворешните форми на богослужение од своите татковци, од своите роднини и од другите искусни свештеници. Тие гледаат дека нивните отци, но и другите, според нивното мислење, искусни свештеници, го извршуваат крштението со полевање. Може да се каже и дека слушаат од своите раководители убедувања дека таа форма на кршение е полесна и побезопасна. Во такви услови, иако ги помнат училишните објаснувања за крштение со потопување, сепак ја претпочитаат, според нивното мислење, живата наспрема мртвата практика. …со време толку се навикнуваат на неа што ја сметаат за законска и таа станува образец и авторитет за другите млади свештеници.    
 Појавата на формата на полевање наспрема потопување при извршувањето на светата тајна крштение е напуштање на утврдениот ред на нештата од страна на светите отци. Но појавата на денешниот „псевдозилотизам“, според кој доколку некој не е крстен со потопување треба да се прекрсти е надвор од разумот. Ваквото размислување довело и до појава на т.н секта ГОХ, која свои приврзаници, покрај во Србија и Грција, има и во Македонија (повеќе во книгата Заблуда расколника тзв. старокалендарца од епископ Атанасије Јефтиќ). Светиот апостол Павле вели: Еден е Господ, една е верата, едно е крштевањето (Ефес 4, 5). Апостолските правила наведуваат: Ако епископ или презвитер одново го крсти оној што има вистинско крштевање, или ако не го крсти оној што од еретиците бил осквернет (со лажно крштение) да биде расчинет; зашто ги исмејува Крстот и смртта Господова… Свети Јован Дамаскин вели: Како што Господ еднаш умрел, така и ние треба еднаш да се крстиме. Сите кои еднаш биле крстени, па пак се крштеваат, повторно го распнуваат Господа… Педесеттото апостолско правило, и другите канони поврзани со ова, даваат осуда само за оној клирик што ќе изврши едно потопување и што нема правилно да ја изговори формулата, но не говорат за полевањето, кое, всушност, е трократно и се врши во името и славата на Света Троица. Сепак, ова не треба и не смее да биде оправдување, туку секој клирик, освен ако не постојат оправдани причини кои се идентификувани единствено од Црквата како такви, треба да го врши крштевањето со трикратно потопување.
 И да допуштиме дека станува збор за страв од тоа детето да не се задуши, па затоа се врши полевање, во случаите на крштевање на возрасни не смее да има отстапки и оправдувања, надвор од пропишаните, па крштението да не се врши со  со потопување. Надокрај, пак, во никој случај не смее да се допушти целосно римокатолицизирање на чинот, па дури и крштевањето на дете да се врши така што во купелот ќе се стави вода само колку да ги покрие нозете на детето или, пак, колку да може да се нацрпе, па свештеникот, држејќи го со едната рака детето врз купелот, со другата да го полева со вода. Напротив, доколку на свештеникот му е страв за животот на детето, што е израз, како што погоре споменавме, на недоволна ревност, но и вера во Бога, зашто оној што не верува доволно, истиот и не се надева на Божјата милост и во Неговото посредништво, тогаш треба да го наполни купелот толку колку што ќе биде доволно детето да се најде во вода некаде до усните, а потоа свештеникот ќе треба убаво да го налее трикратно врз главата, изговарајќи ја соодветната формула. Но, секако, најважно е да се запази утврдениот поредок на Црквата, она што е пропишано во светите канони.
 

                Одговара:Бобан Митевски 

Посети: {moshits}

Друго:

http://www.impantokratoros.gr/FA9AF77F.en.aspx

 



Видео содржини

Поуки од Светите Отци

dobrotoljubie

Духовност

Октомври 08, 2023
SVETLINA

Митрополит Атанасије Лимасолски: Светост (Божанска) и демонска енергија..

Знајте једну ствар, да када се на месту изврши грех, место је напуњено демонском енергијом, јер грех је демонска енергија. Дакле, место где је почињен грех, место где се хули на Божје име, постоји демонска енергија. Свети Пајсије нам је причао да је путујући…
Јуни 10, 2023
TVIT602

Проскомидија

·Што е Проскомидија? Еретиците немаат Проскомидија. Проскомидијата е уводниот дел на Литургијата, нејзин пролог. Таа е нашиот допир со Небесното Царство и Небесното жителство.

Јован Дебарски Архиепископ Охридски (30 август/12 септември)

Сеп 13, 2021 Житија 2299
Овој свет и богоносен отец наш Јован Дебранин, Архиепископ Охридски и прв ктитор на…

Свети свештеномаченик Харалампиј

Фев 23, 2020 Житија 6775
ih3387
Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот…

Живот во служба на Бога и на луѓето

Јан 29, 2020 Беседи 6599
3.angeli.so.truba
Неговите слова зрачат со силна нагласеност на светиклиментовиот образец и претставуваат…

Почитување на Пресветата Мајка Божја

Дек 09, 2019 Полезно и Потребно 5791
7.Vselenski.sobor
Таа е заштитничка и покров на христијанскиот род. Како Мајка на Синот Божји, таа има…

Наука и Култура

Ноември 14, 2023
Tamara.Kotevska

По премиерата на новиот филм „The Walk“ во Њујорк на двојната кандидатка за Оскар - Тамара Котевска

Работејќи од нејзините разговори со Асил и другите деца бегалци, режисерката направи гласовна нарација (испорачана од друга девојка, а не од Асил што ја гледаме на екранот) која е резервна, поетска и застрашувачка. „Треба да најдам место каде што можам да ги…
Септември 25, 2023
Snimatel.Naum

Наум Доксевски, кинематографер на „Домаќинство за почетници“: Со Горан бевме согласни дека најважно е да ја доловиме емоцијата на платното

На денешната прес –конференција екипата на филмот „Домаќинство за почетници“, кој беше прикажан на свеченото отворање на 44. издание на ИФФК „Браќа Манаки“ проговори за текот на снимањето, раѓањето на идејата за филмот, соработката на снимањето, кастингот…

„ПОЕЗИЈА ОД МАКЕДОНИЈА“ и „Версвил“

Авг 19, 2023 Литература 1447
TVIT762
Реномираното меѓународно списание за поезија „Версвил“, својот најнов број во целост го…

Промоција на Речник на медиумска писменост

Мај 31, 2023 Литература 1778
Ова лексикографско издание е прв сериозен обид за систематизирање на термините коишто се…

Интервју со Јована Матевска Атанасова – писателско име кое полека оди кон врвот на македонската литература

Мар 09, 2023 Интервју 1652
Jovana.matevska
Најпрво сум радосна што ја имав привилегијата да пораснам емотивно. Некои луѓе трошат цел…

Беседи

 Митрополит Струмички Наум: Недела на светиот Апостол Тома

Митрополит Струмички Наум: Недела на светиот Апостол Тома

Желбата на Апостолот Тома да ги допре раните на воскреснатиот Богочовек Исус Христос не е неверие, туку природен и спасоносен копнеж на секој човек да Го познае Бог од опит,...

Божествена Литургија во Водоча (06.05.2024)

Божествена Литургија во Водоча (06.05.2024)

„Неверојатен лик е свети Јован Крстител, само што јас тоа не знам и не можам да го опишам со зборови. Неговото присуство ги збунува современиците. Свештениците и левитите, а кој...

Преподобен Јустин Ќелиски - Беседа на Воскресението

Преподобен Јустин Ќелиски - Беседа на Воскресението

Со Своето Воскресение Господ го извел родот човечки од пеколот и го вознесол во Рајот. Господ го извлекол од смртта родот човечки и го вознесол во Бесмртноста. Господ од ништо,...

БEСEДА  за oсвeстувањeтo oд грeвoт

БEСEДА за oсвeстувањeтo oд грeвoт

Зoштo апoстoлoт гo става нашeтo oсвeстувањe вo зависнoст oд вoскрeсeниeтo на Гoспoда? Затoа штo вoскрeсeниeтo на Христа oд мртвитe e главeн пoништувач на грeшeњeтo. И затoа штo нас ништo на...

БEСEДА за градoт штo сe ѕида

БEСEДА за градoт штo сe ѕида

Затoа гo брамe oнoј град штo ќe дoјдe. Тoа e град сoѕидан oд духoт, oд живoтoт и oд вистината. Тoа e град на кoјштo eдинствeн нeимар e самиoт Гoспoд Исус...

Отец Славчо Костадиновски: ЛАЗАРОВА САБОТА  (27.04.2024)

Отец Славчо Костадиновски: ЛАЗАРОВА САБОТА (27.04.2024)

Нашиот Господ Исус Христос, додека ја извршуваше спасителната мисија на земјата, воедно и го подготвуваше народот за примање на спасителното учење, односно Неговата наука. Он му правеше многу добродетели на...

Прот. Александар Шмеман: Цветници - НЕДЕЛНИ БЕСЕДИ (10)

Прот. Александар Шмеман: Цветници - НЕДЕЛНИ БЕСЕДИ (10)

Во што е смислата на овој настан, кого толку светло, толку радосно, толку победоносно го празнува Црквата во Лазаревата сабота? Како да се спојат тагата, солзите на Христа, и таа...

БEСEДА  за пoбeдата над пoслeдниoт нeпријатeл

БEСEДА за пoбeдата над пoслeдниoт нeпријатeл

Прв нeпријатeл на чoвeкoт e ѓавoлoт, втoр e грeвoт, а трeт e смртта. Гoспoд Исус ги пoбeдил ситe oвиe три нeпријатeли на чoвeчкиoт рoд. Сo Свoeтo пoнижувањe гo пoбeдил гoрдeливиoт...

« »

Сè што е соединето со Бог, спасено е

Whatever is united to God, it is saved

Православен календар

 

17/05/2024 - петок

Св. маченичка Пелагија Тарсиска; Св. свештеномаченик Силуан, епископ Гаски; Преп. Никифор; Св. Баташки новомаченици ;

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на светата маченица Христова Пелагија Тарсиска 4 мај / 17 мај 2024

Тропар на светата маченица Христова Пелагија Тарсиска 4 мај / 17 мај 2024

Девице света, Пелагио Христова,вистината го озари умот твој и исполни срцето,со неа се излечи душата твоја,радувај се сега во небесните...

Тропар на светите Христови маченици Тимотеј и Мавра 3 мај / 16 мај 2024

Тропар на светите Христови маченици Тимотеј и Мавра 3 мај / 16 мај 2024

Главите наши денес пред вас ги приклонуваме,о, свети маченици Тимотее и Мавро,за да по вашите молитви измолимемилост голема, од Оној...

Тропар на преносот на моштите на светиот Христов архиепископ Атанасиј Велики 2 мај / 15 мај 2024

Тропар на преносот на моштите на светиот Христов архиепископ Атанасиј Велики 2 мај / 15 мај 2024

Велик си ти Атанасие слуго на Бога Живиот,исповедниче на православието, учителу на верата која спасува, преку тебе Духот Свети вселената...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная