логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка

 


 

  Stefan.Blagoveshtenie10.jpg

Поклонување на Христовиот Крст (07.04.2013)


„На Твојот Крст му се поклонуваме, Владико, и Твоето Свето Воскресение го славиме“. Духовното поклонување на Крстот е постојано чувство на благодарност кон Бога за крсните страдања што нѐ спасија од вечната пропаст, од пеколниот оган, од гробот на богоотфрленоста и заборавот во кој требало да исчезне целиот човечки род.      

Еден богослов рекол: „Да те каснела отровна змија и неизбежно да си морал да умреш во страшни маки, но твојот пријател со сопствената уста да го исцицал отровот од раната и да умрел од тој смртоносен отров, колку би ти било скапоцено сеќавањето на него; би го сметал за свој најголем добротвор. А Христос за тебе направил многу повеќе... Тој ја испил страшната чаша на пеколните маки кои те чекале, чашата што требало вечно да ја пиеш“. Со што, пак, ние Му враќаме на нашиот Спасител Христос? Претежно со рамнодушност и студенило.

Духовното поклонување на Крстот е покорност на Божјата Промисла, тоа е трпение во тагите и искушенијата, во она што претставува крст на нашиот земен живот.

Некои Отци велеле: „Највозвишената молитва е: ‘Господи, нека биде Твојата волја!’ Кога темнината на тешкотиите како црн облак станува сѐ погуста околу нас, кога како да згаснува Божјата Светлина за нас, и кога ни изгледа дека веќе нема спасение, како да пропаѓаме под тежината на страдањето, тогаш непрестајно треба да велиме и повторуваме: ‘Господи, нека биде Твојата волја, нека биде Твојата волја!’ И кога ќе ни засветли светлината на надежта, во маките Господ ќе ни прати небесна утеха.

Духовното поклонување на Крстот е желба човекот да ги олесни маките на другите, да го земе на себе нивниот дел, нивните немоќи и болести, како што Господ на Крстот ги зел на Себе нашите гревови и страдања. Преподобен Агатон рекол: „О, кога би можел на лепрозниот да му го дадам моето тело, а да го земам од него телото кое се распаѓа од гнојните красти и рани!“

Духовното поклонување на Крстот е простување на сите навреди. Крстот е центарот на Божјата љубов, и заради тоа е најголемо исполнување на Евангелието – љубов кон непријателите. Свети Дмитриј Ростовски вели: „Некои мислат дека во наше време повеќе не се случуваат чуда. Не, христијанството ни дава сили за поголемо чудо од воскреснувањето на мртвите, тоа е чудото, искрено, со сето срце да ги сакаме своите непријатели, и не само да ги сакаме, туку и да ги сметаме за наши најголеми добротвори!“

Духовното поклонување на Крстот е чувството на постојано смирение. Ако Господ Исус Христос слегол на земјата и ја прифатил најсрамната смрт на Крстот, тогаш за нас понижувањето на земјата е голема слава, клетвата – награда, а мачењата – радост. Во Старечникот се раскажува како еден скитски Старец, преподобниот Мојсеј, го сретнал монахот Захариј и видел дека на него почива Светиот Дух. Ова го вчудовидело Старецот, тој паднал пред нозете на младиот монах и рекол: „Сине мој, кажи ми, што е потребно за човекот да стане вистински монах и да се спаси?“ Овој се зачудил и рекол: „Ава! Тоа јас тебе треба да те прашам, а не ти мене.“ Старецот, не сакајќи да зборува за видението, одговорил: „Има Некој Кој ми заповеда да те прашам“. Тогаш Захариј ја спуштил својата камилавка, ја фрлил на земјата, ја згазнал со нозете и рекол: „Ако не бидеш под нозете на сите луѓе, да те газат, не може да станеш вистински монах и да се спасиш“.

Браќа и сестри, на крајот, духовното поклонување на Крстот е борба со своите страсти, со своето сластољубие, со својата гордост. Некој подвижник заради големата љубов кон Христос сакал да стане маченик за Него. Особено сакал заради верата да биде распнат на крст. Меѓутоа, поминало време, а смртта се приближила, односно мачеништвото. Ова му предизвикало голема тага. Но, во видение му се открило дека целиот негов живот бил мачеништво затоа што храбро се борел против своите гревови и страсти, и дека тој ќе биде овенчан со истиот венец како и древните маченици, оние кои заради Христовото име биле фрлани на ѕверовите или распнувани на крст.


Во Светото Писмо е кажано дека треба да Го прославуваме Христос со душите и нашите тела. Кога се поклонуваме на Крстот, ние Го прославуваме Христос во нашето тело. Ние се осенуваме со крсниот знак, спојувајќи ги трите прсти, така што ја изобразуваме Тајната на Светата и Неразделна Едносушна Троица; двата прста се симбол за двете природи: Божјото и човечкото во Личноста на Исус Христос. Овие два прста ги свиткуваме кон дланката во спомен на тоа што Господ слегол од небото на земјата, се Воплотил и ја соеднил земјата со небото. На тој начин, самата поставеност на прстите во крсниот знак е како краток Символ на христијанската вера. Осенувајќи се со крсниот знак треба да се сеќаваме на Голготските страдања на Исус Христос. Со прстите го допираме челото за Господ да ги просветли нашите мисли, да ни даде духовна мудрост. Потоа, раката ја симнуваме на градите, за да се исчистат нашите чувства и да ни се даде љубов кон Него и кон секој човек, за со силата на Крстот да ги победиме своите ниски страсти. И потоа, со раката се допираме на десното и левото рамо, за нашата вера да не биде мртва вера, туку да се изобрази во делата (бидејќи раката е алатка за дејствителност), за Господ да ја зацврсти нашата волја за христијански живот, за правење добри дела, за исполнување на Евангелските заповеди во нашиот живот, во нашите секојдневни обврски.

Крстот го осенува целиот човеков живот. Со крсниот знак започнува човековото стапување во Црквата, преку Светата Тајна Крштение. Тој го носи крстот на своите гради како моќно оружје против мрачните сили на темнината. Крстот го благословува гробот на христијанинот после неговата земна смрт.

Затоа, телесно и духовно Му се поклонуваме на Господ. Со очите на верата пред себе Го гледаме не само ликот на Христос Спасителот, туку Самиот Него, Кој страда на Голгота. Кога го целиваме Крстот на Спасителот со усните ги допираме Христовите рани од кои течела крв.

Браќа и сестри, Крстот е оружје кое ни е дадено како дар, како оружје против сатанските сили. Св. Кирил Ерусалимски велел: „Осенувај ја со крсниот знак храната што ја јадеш, облеката што ја носиш, вратата кога излегуваш и кога се враќаш во домот“. Така и ние, пред секоја работа треба да се прекрстуваме и да велиме: „Господи, благослови!“, а после завршувањето на работата: „Господи, помилуј ме“, или пак: „Слава Ти Господи!“ Наутро, станувајќи од постела треба да го целиваме крстот и со одлучност да го претрпиме сето она што ќе ни го донесе денот. Кога легнуваме да спиеме, повторно треба да го целиваме со зборовите: „Заштити ме, Господи, со силата на чесниот и животворен Твој Крст и сочувај ме од секакво зло“.

Благоверниот кнез Владимир Мономах во својот тестамент, на децата им напишал: „Секоја вечер, бакнувајте го крстот, кајте се за своите гревови и од срце повикувајте кон Христос: „Господи, како што се смилува над разбојникот, митарот и блудницата, така смилувај се и над нас, зашто Твоето име е Љубов“.

Амин.

Архимандрит Рафаил Карелин 


dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

Видео содржини

dobrotoljubie

Беседи

Св. Јован Кронштатски - Слово на денот на Успение на Пресвета Богородица

Св. Јован Кронштатски - Слово на денот на Успение на Пресвета Богородица

И колку славно било Нејзиното успение! Со каква светлина сјаело Нејзиното пречисто лице. Колку прекрасно, неописливо, неспоресливо благоухание извирало од нејзиното пречисто, приснодевствено тело, како што пишува св. Дионисиј Ареопагит,...

Свети Лука (Војно - Јасеницки): СЛОВО ЗА УСПЕНИЕТО НА ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦА

Свети Лука (Војно - Јасеницки): СЛОВО ЗА УСПЕНИЕТО НА ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦА

Многу е важно правилно да разбереме и да ги запомниме зборовите на тропарот на великиот празник на Успението на Пресвета Богородица: „... По Успението не си го оставила светот, Богородице...’’.

Митрополит Струмички г. Наум: Немаме ли личен однос со вистинскиот Бог, се наоѓаме во енергетско растројство

Митрополит Струмички г. Наум: Немаме ли личен однос со вистинскиот Бог, се наоѓаме во енергетско растројство

      Затоа што единствениот вистински Бог е и несоздаден, така што кога нашата создадена енергија ја насочуваме кон Неговата и кога стапуваме во заедница со Неговата несоздадена енергија да може...

Митрополит Струмички Наум: Словесно стадо (Пастир, овци и кучиња) - 15.08.2020

Митрополит Струмички Наум: Словесно стадо (Пастир, овци и кучиња) - 15.08.2020

    Христос сам ги изнесе нашите гревови на дрвото со телото Свое, та за гревовите да умреме, а да живееме за правдата: „преку Неговата рана се исцеливте“. Зашто бевте како...

о.Жарко Ѓорѓиевски: ЗА ВЕРАТА И НЕВЕРИЕТО

о.Жарко Ѓорѓиевски: ЗА ВЕРАТА И НЕВЕРИЕТО

Неверникот постојано бара знаци и докази, а верникот живее со сознание и чувство дека Господ е со него во секој миг. Затоа, верата е темел на христијанскиот живот, а неверието...

о.Жарко Ѓорѓиевски: Свети пророк Езекиил

о.Жарко Ѓорѓиевски: Свети пророк Езекиил

Целиот овој настан го сметаме за чудесен, го нарекуваме чудо, гледаме на сето тоа како на нешто невообичаено, нешто што е неможно според нашето разбирање на нештата. Но, Бог прави...

Митрополит Струмички Наум: БЕСЧУСТВИТЕЛНОСТ

Митрополит Струмички Наум: БЕСЧУСТВИТЕЛНОСТ

Сега, прво ќе го цитираме великиот свети Јован Лествичник: „Бесчувствителниот... е безумен философ, учител кој со своето учење се осудува самиот себе, адвокат кој ја застапува противничката странка, слепец кој...

Митрополит Струмички Наум: Кажи само збор (17.07.2021)

Митрополит Струмички Наум: Кажи само збор (17.07.2021)

Божји збор, Литургиски збор, збор во сила, соодветно, има веќе и оној што го просветлува својот ум преку дарот на умно-срдечната молитва; оној чиј ум невидливо богослужи пред олтарот на...

Архиепископ Антинојски Пантелејмон: За љубовта

Архиепископ Антинојски Пантелејмон: За љубовта

 Ако на пример, ние не ги надминеме границите на секојдневнието, ако не ги надминеме своите слабости, тогаш на кој начин нашата христијанска љубов се разликува од другите? Ако ги љубиме...

« »

Православен календар

 

12/09/2025 - петок

Светите Александар, Јован и Павле, патријарси Цариградски; Собор на сите српски просветители и учители; Преподобен Христофор; Свети Евлалиј, епископ на Кесарија Кападокиска;

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на полагање на ризата на Пресвета Богородица 13 септември/31 август 2025

Тропар на полагање на ризата на Пресвета Богородица 13 септември/31 август 2025

Богородице Приснодево, заштитнице на луѓето,ризата и појасот на твоето пречисто телоси ги дарила на твојот град како моќна ограда,

Тропар на преподобниот отец Христифор Римјанин  12 септември/ 30 август  2025

Тропар на преподобниот отец Христифор Римјанин 12 септември/ 30 август 2025

Молитвата како река протекува низ умот човечки,и ги согорува помислите на неговите богови,метаниите те предадоа на Божјото милосрдие,оче Христифоре преподобен,

Тропар на отсекувањето на главата на Св.Јован Крстител 11 септември/29 август 2025

Тропар на отсекувањето на главата на Св.Јован Крстител 11 септември/29 август 2025

Споменот на праведникот е со пофалба,а тебе ти е доволно и сведоштвото на Господа, Претечо,оти навистина се покажа најпочитуван меѓу...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная