Божествена Литургија во Соборен храм, Скопје (30.06.2017)
Христoвитe прoтивници сeкoгаш пoстигнувалe oбратeн рeзултат вo свoитe напoри прoтив Христа. Намeстo да ја застанат рeката на христијанствoтo, тиe ја расширувалe, прoдлабoчувалe и ја правeлe пoбујна. Намeстo да ја исушат, тиe прeдизивкувалe, така да сe рeчe, пoтoп oд нeа пo цeлиoт свeт.






Има многу молитви, но најважна од сите е онаа, која ни ја дал Самиот наш Спасител – молитвата „Оче наш“, како што е речено и во Светото евангелие, зашто ја опфаќа во себе целата евангелска вистина, а по оваа молитва, прва според значењето и важноста е спасоносното повикување на нашиот Господ Исус Христос, Синот Божји. Тоа е Исусовата молитва. Многумина од нашите преподобни отци се потрудиле да нѐ научат на неа.
Господи Исусе Христе, не откажувај се од Твоите слуги што живеат далеку од Црквата. Твојата љубов нека ги убеди и нека ги врати при Тебе. Господи, спомни си за Твоите слуги што се болни од рак, за Твоите слуги што страдаат од мали или големи болести, за Твоите слуги што страдаат од физички слабости. Господи, спомни си за нашите водачи и дај им дух да владеат со христијанска љубов. Господи, спомни си за децата од проблематични семејства,
Но дали природата на светот, на светот видлив и на светот невидлив има некаков заеднички именител со злото? Светот лежи на зло, според евангелското сведоштво, но светот не е и не може да биде зло.Светот лежи на зло, според евангелското сведоштво, но светот не е и не може да биде зло. Природата на светот е светоста.
Ниe грeшимe, акo смeтамe дeка ни e дoлжнoст да ги мразимe oниe кoи ги мразат нашитe рoднини. Таа oмраза прeминува на нас какo нeкoја сeмeјна бoлeст. Усвoјувајќи ја љубoвта на свoитe рoднини, ниe ја усвoјувамe и нивната oмраза. На таа слабoст пoнeкoгаш пoтклeкнувалe и нeкoи гoлeми духoвници. Патријархoт Тeoфил никакo нe гo сакал св. Јoвана Златoуст и дo смртта oстанал нeгoв oгoрчeн прoтивник.
Коренот на похотата нема срам. Ако го сечеш секој ден, тој секој час одново ќе расне. Искорни го сосема од твоето срце, та да не може одново да расте секој ден и секој час. Ако го пресечеш и илјадапати, тој двапати повеќе ќе се обновува и ќе се засилува сѐ додека не се решиш потполно да го ископаш и отстраниш од твоето срце.
Кога бев тринаесет години решив дека сигурно сум хомосексуалец, зашто не знаев како да владеам со мажественоста која зрееше во мене. Се чувствував многу уплашен. Татко ми, веќе ми беше покажал дека има од што да се плашам: тој ја изневеруваше мајка ми и ја оставаше да плаче, осамена и скршена, оставена на очајни обиди да спаси една мртва врска.
Итар е тој што нѐ врзува и знае со што и како кого да врзе; знае оти, ако го врзе со некои вериги што не ги сака, разумот негов веднаш ќе ги разврзе и ќе се ослободи. Затоа, секого го врзува со она со што се насладува. И тоа е причината што, кога сме врзани, не жалиме, туку се радуваме; и кога сме уловени на тој начин – се воздигаме; се воздигаме, на пример што сме врзани со веригата на зависта.
На 18.06.2017 година, Недела втора по Педесетница, св. Свешт.мч. Доротеј Тирски, Неговото високопреосвештенство, Митрополитот Тетовско-гостиварски г. Јосиф, богослужеше Златоустова литургија во Соборниот храм „Св. Кирил и Методиј“ – Тетово, во сослужение на свештеници од Тетовското архиерејско намесништво протопрезвитер-ставрофор Мирко Станковски, протопрезвитер Предраг Исаески,
На 18. 06. 2017 година, Недела 2 – ра по Педестница, св. свешт – мч. Доротеј Тирски, бл. Игор Киевски, Неговото Високопреосвештенство Митрополитот Брегалнички г. Иларион, во сослужение на Архимандритот на Лесновскиот манастир отец Дамаскин со братството, во манастирот „Св. Гаврил Лесновски“ во Лесново, отслужи Света Архиерејска Литургија и одража пригодно слово.
Во втората Недела по Светата Педесетница, Митрополитот Повардарски г. Агатангел отслужи Света Божествена Литургија во црквата „Св. Петка“ во Кавадарци. На Литургијата сослужуваа протоереј-ставрофор Киро Ристов, протоереј Воислав Ѓорѓиев, свештеник Лазо Павлов, свештеник Трајче Грозданов и ѓакон Васил Ристовски.
Како научник тој своите зборови ги потврдува со конкретни докази – факти на многубројните чуда кои секојдневно се случуваат по целиот свет. „Одите во црква или на поклонение на Света Гора и насекаде слушате за чудеса. Тие не можат да бидат само плод на измислици и фантазии, зарем милиони луѓе во светот можат да бидат жртва на лаги, буквално да бидат дел од една меѓународно организирана структура на дезинформации?
„Постот е најпогодниот период за сериозна работа над себе си. На човекот му се дава време да се избави од гревовите и страстите. Свети Јован Златоуст нѐ поучува: ,Греши оној кој смета дека постот е само воздржание од храна. Вистинскиот пост е оддалечување од злото, воздржание на јазикот, одлагање на гневот, скротување на похотите, запирање на клеветите, лагите и лажното сведочење’.
Денеска детската психологија нé учи дека треба сериозно да му се говори на детето за сериозни работи, треба да се разговара со него сериозно, затоа што ако ти го водиш него на Причест и му велиш: „Отвори ја устата, за да ти дадат златна птица!’’- тогаш тоа се разбира дека ќе ја исплука, затоа што тоа не сака златна птица. А што ако Причеста нема вкус на златна птица, туку понекогаш е и киселава?
Ако некого го прашате, да речеме, за виша математика, тој ќе ви каже: „Тоа не е моја тема, јас за тоа ништо не разбирам.’’
Како што на коработ, ако е добро опремен, со целата посада управува капетанот на бродот: тој на секого му кажува и му наредува што треба да прави; така и нашето срце има свој раководител и заповедник – тоа се умот и нашата совест, како и нашите помисли, кои нѐ осудуваат или оправдуваат. И светиот апостол пишува и вели: „Нивната совест им сведочи за тоа и нивните мисли помеѓу себе се обвинуваат или оправдуваат“ (Рим. 2, 15).
„Вo живoтoт има рeшавачки мoмeнти oд кoи на чoвeкoт му зависи вeчниoт живoт или вeчната смрт. Ниe нe знаeмe кoга дoшoл за нас тoј рeшавачки мoмeнт - мoжeби вeќe дeнeс
Секоја помисла што донесува очајание и претерано жалење потекнува од ѓаволот. Треба веднаш да ја одбиеш, зашто ќе ти ја прекине нишката на молитвата. Секоја помисла којашто во душата предизвикува умерена болка, помешана со радост и солзи, потекнува од Бог. Благодатта Божја никогаш не го води човекот во безнадежност, туку го води кон покајание.
























